mandag 7. september 2009

Drømmefangeren


Da skal vi begynne med særemne, og jeg har valgt adaptasjonsoppgaven- fra bok til film.

I adaptasjonsoppgaven er det viktig å se på temaet og budskapet til forfatteren, og hvordan det er formidlet. Deretter skal man sammenligne dette med filmen og se om det er fokus på samme budskap og hvordan det er formidlet i filmen, og hvilke virkemidler som er blitt brukt.


Boken jeg har valgt er Drømmefangeren av Unni Lindell. Jeg valgte denne fordi jeg syntes den hørtes spennende ut. Jeg var på biblioteket i dag, og skal hente boken i morgen:)


Da skal jeg begynne på oppgaven.


I dag hadde vi om adaptasjonssjangeren og leste utdrag fra Ingvar Ambjørnsens Den siste revjakta, før vi så filmen. Jeg føler jeg forstår bedre nå hvordan man løser en adaptasjonsoppgave.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar